Enviat per: nizzamudin | 22/10/2012

Viatge a l’interior d’Alaska

17 d’octubre

L’última “andanada” (en el sentit econòmic) que faré en aquest viatge és anar a Fairbanks. Aniré amb bus i tornaré amb tren. Un dels dos punts de recollida de passatgers de la companyia de bus és just davant del hostel. Em van dir que estigués a punt una mica abans de les sis del matí. Quan falten cinc minuts, mentre estava parlant amb el Nick, un xaval que també s’allotja a l’alberg, arriba el bus. És un minibus. Hi van sis passatgers i queden tres o quatre seients lliures. El conductor va amb samarreta de màniga curta i tirants, gorra, una barba llarga i llueix tatuatge al braç dret i “barriga cervecera”. El viatge serà llarg, l’hora prevista d’arribada a Fairbanks són les 18.30h.

Al llarg del trajecte anem fent diverses aturades, la primera per a esmorzar i les altres per estirar les cames i fer la pixarada i/o el cigarret.

A mida que passen les hores me’n vaig adonant d’un fet que ja havia llegit però encara no havia pogut experimentar en tota la seva dimensió; la immensitat i la vastitud d’Alaska, amb uns paisatges que impressionen per la seva magnitud, puresa, salvatgia, autenticitat i també per la seva bellesa.

Aquesta és l’Alaska real, la que tothom es pot imaginar quan en sent a parlar sense haver-hi estat. Hem vist un caribú femella al costat de la carretera i més tard un grup de caribús en un marge. Això és el que he pogut fer:

Caribú femella

Grup de caribús pujant pel marge

Arribem al poble de Tok a les 13.30h. Estem molt a prop de la frontera amb Canadà, a menys de cent milles.

Aquí fem una aturada més llarga per dinar i canviem de bus, ens falten 203 milles. Sortim a les dues, ara el xofer és una dona, que va posant cd’s de música americana.

Camí de Fairbanks

La darrera parada la fem a Delta Junction. El sol ja s’està amagant i es va notant la fresqueta.

El bus

Quan estàvem entrant a Fairbanks, a la mitjana que separa una autovia, hem vist un parell d’ants. A l’entrar a la ciutat, la conductora ens diu amb el típic accent americà i somrient: “Welcome to Fairbanks!”.