Enviat per: nizzamudin | 21/08/2012

Huaraz (II)

11-16 d’agost

Abans d’anar al Pisco ens hem canviat d’alberg. En aquest paguem deu soles amb esmorzar inclòs, una ganga. El Christian i l’Emma es van traslladar un dia abans. Per esmorzar sempre demanem un pancake amb plàtan i xocolata. Boníssim. La xocolata és 100% cacau pur, té l’aparença d’una pedra (que s’ha de ratllar) i a la mestressa li porten de la selva. Amb el Christian hem dit de fer una segona muntanya, aquest cop un sis mil, el Chopicalqui. Un noi americà de l’alberg ens ha passat el contacte d’un altre noi, aquest austríac, que també hi està interessat. De la sortida al Pisco m’he emportat un record (l’únic negatiu) en forma de llagues a la part posterior dels peus, provocades per les botes semirrígides que vaig llogar. He estat varios dies anant amb xancles, perque les llagues s’assequin i ja hi tinc crosta, però l’evolució és lenta. He pres la decisió (difícil però encertada) de no anar-hi. Una llàstima, perquè era una bona oportunitat d’intentar un sis mil, però hagués sigut afegir una complicació extra a les que ja de per sí té la muntanya.

Amb l’Emma (New Zealand) i el Christian (France)

Em quedaré uns dies més a Huaraz, també m’agradaria fer un altre trekking, aquest més curt, de tres dies, que connecta dues valls a través d’un pas de muntanya per sobre dels 5.000 metres. Però la lenta evolució de les crostes per un costat, i les ganes de moure’m per l’altre, m’impulsen a marxar de Huaraz. No diré que abans del previst, perque quan vaig arribar aquí tampoc sabia per quan de temps m’hi quedaria. De moment, i fins a nou avís, Rumb-sudoest suspèn temporalment les activitats de trekking i alpinisme. Deixo la “sierra” i marxo cap a la costa, a un poble que es diu Huanchaco, a 12 km de Trujillo.

La catedral de Huaraz, situada en un costat de la plaza de Armas, està en construcció. Em sembla que és la primera vegada que estic en un poble o ciutat i estant construint (que no rehabilitant o restaurant) la catedral. No sé com quedarà quan l’acabin, però per ara es veu força lletja.

Plaza de Armas de Huaraz. Al fons, la catedral.

Al hostel he conegut el David, de Mallorca. Porta vuit mesos viatjant per l’Amèrica Llatina i n’hi queden uns tres més (ell no té bitllet de tornada tampoc). Ara vol anar a Equador i Colòmbia, i probablement tornarà des de Caracas (Venezuela), els vols des d’allà són més barats. Amb ell faré una sortida d’un dia a Chavín de Huantar, on hi ha unes ruïnes que daten d’un període molt anterior als inques.

Deixa un comentari

Categories

