Enviat per: nizzamudin | 08/08/2012

Voltants de Huaraz (II). Laguna 69

26 de juliol

Per fer més suportable l’espera aniré a la laguna 69, una sortida clàssica d’un dia. Abans de les sis surto de l’alberg per anar fins al paradero de combis que van a Yungay. Allà agafo una altra combi, que en 1h 30m de trajecte per pista, amb aturada inclosa a mig camí (l’entrada al Parque Nacional Huascarán) et deixa en un revolt, en un indret anomenat Cebollapampa. Mentre arreglo la motxilla i ajusto els bastons, em trobo al cuiner (de la parella alemanya) que vaig conèixer al trek Cedros-Alpamayo. Ells acaben avui el seu trekking. No em trobo gaire bé, he passat “the night of the parrot”, dormint poc i malament. Tinc com una mena de dolor a la part posterior del cap. A veure si em toca una mica l’aire i em passa. El dia no acompanya gaire, està molt ennuvolat.

El carro ens ha deixat a 3.850 metres i el llac està a 4.600, així doncs hi ha 750 metres de desnivell positiu.

Cebollapampa

El sender és molt clar i vas ascendint cap a les entranyes de la muntanya, sense rampes exagerades.

Salt d’aigua camí del llac

En dues hores justes arribo al llac. No he pogut esbrinar encara per què es diu 69. Allà hi ha només una parella. Aquest llac i l’entorn és més bonic que la laguna Churup, on vaig anar fa uns dies.

Laguna 69. Al davant (a l’esquerra), el Pisco

Els nevados Chacraraju dominen el llac pel nord, però hi ha tants núvols que només els veus parcialment. A l’est hi ha el Pisco, un cinc mil, que ocasionalment deixa veure el seu punt més alt.

Pisco (5.752 m)

Em quedo una mica més d’una hora a dalt, gaudint de la tranquil·litat, la pau i la bellesa que imperen aquí. Llàstima que fa fresqueta i el sol no apareix.

Quan comença a arribar gent i més gent, començo a baixar, i durant el descens em vaig creuant amb molta penya que puja.

 

 

 

Abans de pujar fins a la corba on s’aturen les combis i els taxis compartits, camino uns metres més enllà per veure la primera de les lagunas de Llanganuco.

 

Laguna Llanganuco

Al revolt hi ha varios cotxes aturats (taxis) i un parell de combis, entre elles la del Teo, l’amo de l’alberg. Ell organitza aquesta sortida, però ahir no vaig veure que hi hagués grup per venir avui i per això he vingut pel meu compte. Tornaré amb ell i amb la gent que ha portat. M’hauré d’esperar força estona a que tornin del llac, però em portarà directe a Huaraz i a la porta de l’alberg.

El viatge de tornada és pesadíssim, la pista està en mal estat i l’home és un mal conductor. He arribat una mica tocat al hostel, però el dolor del cap ha minvat una mica.

Anuncis

Responses

  1. Hola Alexis!! Som en Marc i la Raquel, una parella tarragonina que estem fent la volta al món. Ja portem 1 any viatjant!! Ara estem a Sudamerica i estem preparant els següents destins per veure (ja que tenim el temps just). Ens agradaria fer una parada a la Laguna 69. Ens podries aconsellar com es la millor forma d’anar-hi? Hem llegit com vas anar fins allí, però al final dius que vas agafar un transport directe a Huaraz. Ens podries dir quant et va costar més o menys?

    Gràcies des de l’Equador.

    Raquel i Marc

    http://www.unaaventurapelmon.blogspot.com

  2. Hola Alexis! Perdí mi cuaderno con tu correo. Si me mandas un correo, puedo pasarte las fotos!


Deixa un comentari

Categories

