Enviat per: nizzamudin | 07/08/2012

Dies de descans a Huaraz

23-28 de juliol

Al Café Andino de Huaraz (un local freqüentat per turistes) hi ha un tauló d’anuncis, on fa uns dies vaig deixar una nota dient que buscava companys de trekking per fer la travessa de la Cordillera Huayhuash de manera independent, sense guies, cuiners ni arrieros. Just al tornar del trekking Cedros-Alpamayo, a l’alberg he conegut dues noies americanes, l’Ana i l’Angie, que també el volen fer. Jo vull marxar el dijous o divendres, elles havien pensat en sortir divendres. Un parell de dies després una de les noies em diu que hi ha una parella (el Christian, de França, i l’Emma, de Nova Zelanda) que s’allotja a l’alberg que també estan interessats. Bé, som un grup de cinc. Penso que per variar una mica pot estar bé anar amb gent, tot i que amb qui realment m’agradaria fer aquest trekking és amb una persona en concret. Ella ja ho sap perque li vaig dir, però malauradament està a molts quilòmetres d’aquí i no pot ser. Els meus companys de trek volen contractar un arriero i tres burros per no anar carregats. El Christian portarà també una motxilla gran amb pes, per estalviar costos.

Hem dit de marxar dissabte perque alguns d’ells, el dimecres i el dijous se’n van a pujar un cinc mil, i divendres descansaran per sortir l’endemà.

Una de les noies americanes ha patit mal d’alçada i no ha pogut fer cim. Quan tornen ens diuen si podem marxar el diumenge  en lloc del dissabte, per restablir-se completament. Un dia més, bé, no passa res.

Arrel del tema de contractar l’arriero, del preu (que si és en soles o en dòlars), s’origina una petita discussió (sense crits) que fa que el grup es trenqui el divendres a la tarda. Jo aquí “ni pinchaba ni cortaba” perque l’arriero i els burros se me’n fot tres pitos. Ha sigut absurd però millor que hagi passat abans de marxar. És una mica tard per organitzar-me i comprar el menjar i el bitllet de bus per sortir demà dissabte. Marxaré diumenge. Les noies també marxen diumenge i la parella sortirà dilluns. Jo no tinc cap problema ni amb els uns ni amb els altres. Les noies m’han dit si volia compartir el menjar pel trekking amb elles, però vist lo vist, prefereixo comprar jo mateix el meu menjar i cuinar jo, així segur que no hi haurà problemes. Un cop més, cordada autònoma, en homenatge a Juan Palomo, yo me lo guiso, yo me lo como.

A més, si compartís el menjar, aquest el carreguen els burros, i hauria de pagar per algo que no vull. Per una altra banda, el recorregut té un parell d’alternatives, i vull tenir la llibertat de decidir per on passo sense dependre d’altres persones. En fi, la idea d’anar en grup tenia, a priori, bona pinta, però no ha pogut ser.

El Christian ha reclutat una parella escocesa i una noia de Nova Zelanda per sortir amb ells el dilluns.

El dissabte 28 compro el bitllet de bus i el menjar que em fa falta, he calculat per 8 dies de travessa més un dia extra, molt acuradament perque ho he de carregar tot jo, i aquest pot ser el principal handicap. Ja porto masses dies parat aquí a Huaraz i tinc ganes de fer aquest trekking. Si arribo a saber que això passaria (la ruptura del grup), hagués cardat el camp el dijous o el divendres, com tenia previst. Però és clar, quan li veus el cul és molt fàcil dir si és mascle o femella.

Anuncis

Deixa un comentari

Categories

