Enviat per: nizzamudin | 25/07/2012

Voltants de Huaraz (I). Laguna Churup

15 de juliol

L’excursió fins a la laguna Churup és una clàssica sortida d’un dia per aclimatar-se a l’alçada, amb vistes a acometre empreses majors els propers dies. Una combi em deixa una mica més amunt de Llupa. Des d’allà hem d’anar caminant fins a Pitec, on comença el sender. Allà hi ha un guardaparque. L’entrada per un dia al Parque Nacional Huascarán són cinc soles. Però et pots treure la que val per un mes, que val 65. Pago amb un bitllet de cent i, qui ho havia de dir, el tio no té canvi. Ha arribat molta gent amb dos busos, ara aconseguirà canvi. Però em diu que ja pagaré a la baixada.

Rètol a l’inici del sender, a Pitec

Pitec està a 3.850 m, per pujar al llac hem de superar un desnivell de 600 metres, per arribar als 4.450 m. Vaig passar molts dies per sobre dels 3.000 metres i a alçades superiors quan estava a Cusco i creuant l’Altiplano Central. Diuen que l’aclimatació es perd en deu dies. He passat sis dies a Lima, gairebé a nivell del mar i vull comprovar com torna a respondre el cos a l’alçada. El sender evidentment va pujant, i vaig de menys a més.

El Nevado Churup treu el cap

Ens anem apropant

Gairebé a la part final s’han de superar tres trams curts equipats amb cables metàl·lics. Quan arribo al llac no veig ningú, em sembla que he sigut el primer.

He arribat

El lloc és bonic però no d’una bellesa extraordinària. La tranquil·litat dura deu minuts, comença a arribar gent.

La laguna Churup amb el Nevado (també Churup) al darrera

Vorejo un tros el llac per l’esquerra, al davant s’aixeca el Nevado Churup (5.495 m).

Nevado Churup (5.495 m)

Em quedo una estona assegut en un roc i començo a baixar, això no dóna més de sí.

Inici de la baixada

A la baixada veig força gent que puja. Ells no van pels trams dels cables sinó per la dreta del torrent, que es veu una mica dret i inestable; s’ha format un tap.

El torrent i el tap que s’ha format a la dreta

Baixo per on he pujat (pels cables), aquí no hi ha ningú.

A Pitec veig el guarda assegut de copilot en una combi petant la xerrada amb el xofer. No m’ha reconegut. Bé, tant és, si no pago avui, em tocarà pagar un altre dia. La baixada la faig per pista fins al poble d’Unchus, on passen més combis de tornada a Huaraz. He de fer les compres del menjar i preparar la logística per al trekking que començo demà.

Responses

  1. He pogut acabar de llegir-te tot just una hora abans de començar les vacances! M’espera un mes i dos dies de gratar-me’ls a dues mans! La pega és que pot ser que em manqui internet aquests dies, però sempre que pugui intentaré connectar-me i seguir-te! Vas rebre el mail que et vaig enviar? Una abraçada Alexis!

    Pau


Deixa un comentari

Categories

