Enviat per: nizzamudin | 26/05/2012

Punt d’inflexió a Arica

22-25 de maig

He passat uns dies de reflexió i relax aquí a Arica. Un dia d’aquests he rebut un mail del Carlos, el basc que vaig conèixer a La Serena, i amb qui vaig coincidir uns dies a Iquique. A part del que m’escrivia, em va adjuntar una part de la lletra de la cançó “Viatge a Ítaca”, que cantava el Lluís Llach. És aquesta:

Quan surts per fer
el viatge cap a Ítaca,
has de pregar que el camí sigui llarg,
ple d’aventures, ple de coneixences.
Has de pregar que el camí sigui llarg,
que siguin moltes les matinades
que entraràs en un port
que els teus ulls ignoraven,
i vagis a ciutats
per aprendre dels que saben.

Tingues sempre al cor la idea d’Ítaca.
Has d’arribar-hi, és el teu destí,
però no forcis gens la travessia.
És preferible que duri molts anys,
que siguis vell quan fondegis l’illa,
ric de tot el que hauràs guanyat fent el camí,
sense esperar que et doni més riqueses.

Ítaca t’ha donat el bell viatge,
sense ella no hauries sortit.
I si la trobes pobra, no és que Ítaca
t’hagi enganyat.
Savi, com bé t’has fet,
sabràs el que volen dir les Itaques.

.

La veritat és que llegint-la em vaig emocionar. Porto ja temps fora de Catalunya i aquest és un altre punt d’inflexió del viatge. Sento que em va costant una mica trobar noves motivacions i al·licients per seguir fent milles.

Deixa un comentari

Categories

