Enviat per: nizzamudin | 28/03/2012

Viatjar amb bus per la ruta 40

16-17 de març

Vaig assegut al costat de la finestra. No tinc acompanyant, és dels poquíssims seients buits que han quedat. La mítica ruta 40, que recorre part de la Patagònia argentina, ofereix un paisatge monòton i desolador. Vastíssimes extensions amb vegetació baixa (petits arbusts i matolls), molt àrid i sense relleus significatius. Al matí fem una primera aturada a Gobernador Gregores. Quan arranquem ens donen l’esmorzar: tres galetes amb una terrineta de melmelada i un alfajor. Dormo a estones. No em puc distreure amb cap pel·lícula (el bus té tv, però no deu funcionar), ni escoltant música, perque el reproductor mp3 el vaig deixar a la motxilla petita a l’alberg de Puerto Varas. I mirant per la finestra t’avorreixes de seguida. La següent aturada és a Bajo Caracoles. Aquí fem una pausa més llarga per dinar.

Al voltant de Bajo Caracoles, en plena ruta 40

A mitja tarda arribem al poble de Perito Moreno. Allà em trobo una persona coneguda, és una noia de Buenos Aires que estava al mateix alberg que jo a El Chaltén. Ella va venir fins aquí per anar a la Cueva de las Manos, però a part d’això, no hi ha res més, diu que és un poble fantasma i molt trist. Ara se’n va a El Bolsón, i ha trobat seient al nostre bus, justament al meu costat. Xerrant amb la Denise, les hores a la carretera passen més de pressa. Ella viu al barri de San Telmo, per a mi, el barri amb més encant dels que vaig veure a Buenos Aires.

Ja és fosc quan arribem a Río Mayo. Carreguem combustible i seguim. Ens donen el sopar. A la safata hi ha una barreta de cereals, un pastisset, una quiche de verdures i un entrepà de carn i formatge. L’entrepà, ni l’he tastat.

Les següents aturades ja són exclusivament per deixar passatgers; a Esquel (02.15h am), El Bolsón (04.50h am) i Bariloche (07.45h am). Hem arribat amb més d’una hora de retard sobre l’horari previst. No hi fa res, ja s’ha fet de dia. Un japonès que viatjava al bus, ha arribat a temps per agafar-ne un altre, que sortia a les 08.00h, fins a Puerto Montt (unes sis horetes més). Es veu que no n’ha tingut prou amb les gairebé 28 hores des de El Chaltén.