Enviat per: nizzamudin | 20/03/2012

Trek around El Chaltén

10 de març

-Excursió a Loma del Pliegue Tumbado-

Consultar la informació meteorològica és important si vols fer excursions o trekkings per la muntanya, i més tractant-se de El Chaltén. Amb tot, el temps és tan canviant aquí, que la informació l’has d’agafar amb pinces. El pronòstic per avui és que no plourà, nuvolositat moderada, i sense vent. Ja descansat física i psíquicament, aniré a la Loma del Pliegue Tumbado, un cim des d’on, si no hi ha núvols, tens unes vistes panoràmiques excel·lents.

Fa un dia ideal per a caminar, hi ha un gran núvol que cobreix tot el cel però la visibilitat és bona, i no fa ni sol ni calor, tampoc vent. Segons el fulletó que m’han donat a l’oficina del Parque Nacional Los Glaciares (Norte), fins al cim hi ha dotze quilòmetres i mil metres de desnivell.

Sortint de l’oficina del parc

L’excursió es pot dividir en tres parts; a la primera transites per espais oberts, on predomina el color groc. Aquest estiu ha plogut poc.

Ens anem aproximant…

Després entres en un bosc. Diuen que per aquí també hi ha el huemul, el cèrvol endèmic de la Patagònia. Malauradament, no n’he vist cap. El que sí m’he trobat és un tio que tornava. Aquest es deu haver llevat molt d’hora si ara ja torna. Potser fins i tot ha vist la sortida del sol des del cim. Ara que, poc sol haurà vist amb la capa de núvols que hi ha.

Quan surts del bosc ja es veu el cim.

Al mig, sense neu, la loma del Pliegue Tumbado

Aquí s’acaba la vegetació i el sender està marcat amb unes estaques de color groc. Puja de manera molt progressiva, com des de que he començat sortint de l’oficina del parc.

Ja gairebé hi som

El darrer tram, on m’he creuat amb més gent que baixava, és una mica més dret, però es puja bé. A dalt també hi ha gent. M’assec en una de les pedres de la pila que marca el punt més alt i em menjo un entrepà mentre contemplo la fabulosa vista panoràmica que s’obre davant meu. Els dos colossos, Cerro Torre i Fitz Roy, juntament amb els seus acompanyants, els havia vist per separat, però no amb la visió general que tinc ara. És fascinant. Trec la càmera i començo a fer fotografies.

A baix la laguna Torre, a sobre el Fitz Roy, i a l’esquerra, el Cerro Torre

Monte Fitz Roy (3.405 m)

Cerro Torre (3.102 m)

El cel, de color blanc i gris, no és el millor per veure com les siluetes afilades i escarpades es retallen, com ho seria amb un cel blau, però no em puc queixar i no ho faig. Estar aquí, és un privilegi i un honor.

Das ist brutal!

Crec que per molt bona que sigui una foto, mai serà millor que la que fas amb els ulls quan ets de cos present al lloc. Mentre menjava ha arribat un paio al que he avancat a les rampes més dures, el tio anava mig ofegat. Es posa a parlar sol, i pel to, diria que el pájaru “pierde más aceite que la furgoneta de Village People”.

Fins aquí he trigat tres hores. Al cim m’hi he estat una horeta més.

Lago Viedma

Comencem a baixar

A la baixada em vaig creuant amb alguns dels ciclistes amb els que vam fer el viatge amb barca des de Villa O’Higgins a Candelario Mancilla, entre ells el Jeff i el Thomas. M’han parlat d’un trek de quatre dies on voreges el tram final de la glacera Viedma.

El descens és agraït perquè no hi ha pendents forts.

Allà al darrera hi ha la laguna del Desierto, i més al nord, Xile

A baix, el poble de El Chaltén

A l’oficina del parc pregunto pel trek que m’han dit els col·legues, i un guardaparque m’ho explica sobre un mapa, i em dóna unes indicacions. Vull marxar de El Chaltén el divendres a la matinada. Avui és dissabte, si surto demà, tornaria dimecres, però la previsió de temps per demà no és bona. Al matí decidiré.

Anuncis

Responses

  1. El Fitz Roy em té captivat.. quines vistes més espectaculars!!


Deixa un comentari

Categories

