Enviat per: nizzamudin | 05/02/2012

Carretera Austral (III)

15 de gener

Villa Santa Lucía – La Junta (73 km)

Al davant del minimarket hi ha dues noies amb motxilla. Li pregunten a l’home si les pot portar. Aquest els diu que sí però hauran d’anar al darrera, a la caixa, que porta un tendal però entra molta pols. Aquí és on he deixat la motxilla i ha quedat irreconeixible. Mentre el conductor està dins la botiga converso amb les dues txatis. Són de Santiago i estan de vacances. Vint minuts més tard prosseguim el viatge. En un altre poblet (aquest de només quatre cases) anomenat Villa Vanguardia fem una altra aturada, aquesta més breu. Quan falten 38 quilòmetres per arribar a La Junta entrem oficialment a la regió XI; Aysén. I quan en falten vint, just després de creuar un pont fet amb estructura metàl·lica, baixem. Al costat hem vist una pickup aturada. Vaig cap allà i pregunto si ens poden portar a La Junta. Quants sou? Tres. Ells també són tres, una moto, un quad i la pickup. Ordenen una mica el que porten a la caixa i posem les motxilles. Ara em toca a mi empassar una mica de pols. El tio condueix folladíssim. Abans de les cinc de la tarda arribem a La Junta. Jo baixo aquí. Les noies volen anar a Puyuhuapi (a 44 km) i el trio va fins a Coyhaique, on possiblement arribaran de nit perquè els queden més de 250 quilòmetres.

A l’entrada de La Junta

L’oficina de turisme està oberta. Aconsegueixo un mapa del poble i surto a buscar allotjament. En veig quatre o cinc abans de decidir-me. Deixo la motxilla i surto a comprar el sopar. És diumenge i està gairebé tot tancat. Trobo un petit supermercat obert, suficient pel que necessito. He de trobar un lloc amb internet per consultar el correu. Ara fa uns dies, el dia abans de marxar de Puerto Varas (4 de gener) vaig enviar un missatge interessant-me per fer un voluntariat. Estant a Futaleufú vaig rebre un mail de resposta, on em deien que hi podia anar per uns deu dies durant el mes de gener, i que des de La Junta hi ha un bus els dilluns i els divendres fins a Puerto Raúl Marín Balmaceda (d’ara en endavant RMB), el lloc habitat on he d’arribar per trobar-me amb els meus amfitrions, el Rodrigo i la Betty. Divendres passat vaig enviar un mail per dir-los que arribaria el dilluns a RMB. I vull veure si m’han enviat un missatge de confirmació.

L’únic ciber del poble esta tancat. Hi ha un altre lloc, no és un ciber pròpiament dit, és una botiga on tenen un ordinador amb connexió a internet. Hi vaig, però dubto que estigui obert. Efectivament, no ho està, però una dona m’ha vist rondant allà, s’acosta i em pregunta si necessito res. És la mestressa de la botiga. L’obre i engega l’ordinador. M’hi estic deu minuts. No he rebut cap mail de confirmació. En el mail que em va enviar, el Rodrigo em deia que un cop arribi a RMB, vagi al retén de carabineros o a la casa d’un tal Jaime Valencia, perque l’avisin a ell per ràdio, que està en una casa a l’estuari Piti Palena, on només s’hi pot arribar en bot i no hi ha electricitat, ni cobertura per als telèfons mòbils, ni internet. Aquí és on es fa el voluntariat. Un cop a la setmana, el Rodrigo i la Betty baixen a RMB, a consultar el correu, fer la bugada, comprar provisions, etc.

Tot i no tenir notícies seves, demà aniré amb bus a RMB, perque entenc que esperen la meva arribada un dia d’aquests. No faré dit per varies raons; primer perque m’esperen, després perque RMB és com un cul de sac i hi haurà molts pocs cotxes/camions que vagin cap allà, i a més aquest tram de carretera, d’uns 70 quilòmetres no forma part de la Carretera Austral. Demà al matí, a l’ajuntament, he de confirmar l’horari de sortida del bus. En principi és a les 15.00 h.

16 de gener

Reserva Nacional Lago Rosselot

Confirmat l’horari del bus (tres de la tarda) me’n vaig a caminar per aquesta reserva, hi ha un sender que surt des del poble mateix. Passo per l’oficina de Conaf, per informar-me i per si tenen un mapa. La noia que m’atén em dóna un prospecte, amb molts colors però poc útil:

Dels senders no en té ni idea. Un noi l’ajuda i em diu que el sender arriba a uns miradors (no diu quants) i que anar i tornar, anant tranquil, són quatre hores. Ara són les 09.30h. Tinc temps de sobres. Creuo la Carretera Austral i entro a la Reserva.

En mitja hora arribo al primer mirador, Los Ciruelillos.

La Junta des de Los Ciruelillos

El poble de La Junta té aquest nom perque aquí és on s’uneixen els rius Rosselot i Palena. Això es pot veure bé des del segon mirador, La Roca.

Des d’aquí es veu la cresta del Cordón Barros Arana.

El cordón Barros Arana des de La Roca

El tercer mirador no té nom. Poc abans d’arribar-hi he vist un trencall a mà dreta. Quan torno del mirador segueixo aquest nou sender. Camino durant molta estona, amb l’esperança d’arribar  a un altre mirador o a algun lloc que valgui la pena. Em fixo les dotze com a hora límit per fer mitja volta. Justament a les dotze arribo al final del sender. Queda tallat. Deu ser un sender nou que estan obrint i que de moment no porta enlloc. El xaval de Conaf m’hauria pogut avisar. Torno a La Junta.

A l’allotjament em dutxo i quan estic al menjador acabant de fer la motxilla, entra la Solange, la dona canadenca amb qui vaig parlar ahir mentre feia autostop a la sortida de Futaleufú. Després de la conversa, es va animar i avui ha arribat fins aquí fent dit també. La diferència és que ella ha trigat només cinc minuts perque s’aturés un auto (a mi em va costar tres hores i mitja). Les raons són òbvies. Ja és casualitat que hagi vingut a parar al mateix allotjament on estic jo.

Anuncis

Deixa un comentari

Categories

