Enviat per: nizzamudin | 30/12/2011

Parque Nacional Chiloé

13 de desembre

El bus et deixa al davant de l’entrada d’aquest parc, al sector Cucao-Chanquín.

He de continuar amortitzant el passi anual de Conaf, aquí m’estalvio 1.200 pesos més, que no és una gran fortuna, però ja sabeu allò de: “tacita a tacita,…”. Em registro i parlo amb un guardaparque per saber com estan els senders. Des d’aquí mateix n’hi ha dos de curts; El Tepual i les Dunes de Cucao, per la gent que ve a passar el dia. El de Los Alerzales no es pot fer pel teu compte , no és un sender habilitat i per arribar-hi s’ha de creuar el lago Huelde en bot. El que va fins a la platja de Cole-cole es pot fer sense problemes, allà hi ha un refugi i zona d’acampada. D’allà es pot seguir cinc quilòmetres més fins al refugi Anay, però aquest tram està sense manteniment des de fa temps i part del sender ha deixat d’existir. L’única opció que tinc és anar a Cole-cole, dormir allà, i tornar demà. Tinc uns 25 quilòmetres des d’aquí. Torno a la carretera. Són les 10.50h. Camino per l’asfalt fins arribar a la comunitat de Chanquín.

Río Chanquín

Aquí comtinua una pista fins la platja. Abans d’arribar a la sorra i havent passat per una porta de fusta veig que surt un sender a mà dreta. Sembla que és per aquí que he de seguir. Puja fins a un turonet, però a l’hora de baixar es perd. Per aquí no és. He de tornar enrera i a l’alçada de la porta seguir fins a la platja. Camino molta estona per la sorra, amb el soroll continu de les onades. En la distància veig dues persones que vénen i porten motxilla. Quan ens creuem els pregunto com és el camí fins a Cole-cole. Ells vénen d’allà, m’ho expliquen i em diuen que des d’aquí potser hi ha unes dues hores i mitja o tres hores més de camí. Quan arribis al final de la platja has de travessar un riu, passes un turonet, darrera hi ha una altra platja, molt més curta i després ja comences a pujar pel bosc on hi ha miradors, i baixes fins a la platja de Cole-cole. Per travessar els dos rius m’he de descalçar.

Segona platja

Abans de començar la segona pujada, la del bosc, passes per la comunitat indígena de Chaique. Hi ha un càmping i un refugi, i et fan pagar 500 pesos, perquè aquesta zona està fora dels límits del parc i són ells qui s’encarreguen del manteniment del sender. Al començament de la pujada hi ha unes fortes rampes. Sento de lluny el soroll de les ones.

D’allà al fons és d’on vinc. A sota la comunitat Chaique

Durant l’ascens passo per tres miradors, des d’on es poden veure les platges i apreciar la immensitat de l’oceà.

Al baixar passo per una pampa on hi ha bestiar i una casa, i una mica més avall arribo a la platja de Cole-cole.

Platja de Cole-cole

Primer trobo un refugi que està obert i no hi ha res a dins. Després la zona d’acampada, són petites àrees, separades entre sí, amb herba i una taula que té una petita teulada. Aquí hi plou bastant sovint, uns 3.000 mm l’any. Faig una ullada però necessito trobar el lavabo, m’ha entrat caguera. Passo pel refugi, que està tancat i arribo als banys. He deixat un trofeu “Super Cinco Estrellas”. Tiro la cadena i no hi ha aigua. Ha quedat tot el chapapote allà. A les piques tampoc hi ha aigua. Examino amb més deteniment els llocs per acampar i en trio un. Per aquí no hi ha ningú. No hi ha ni el guardaparque, quan a l’oficina d’entrada m’han dit que el trobaria. Munto la tenda i m’estiro en una esplanada d’herba davant de la sorra, a descansar. El mar està una mica esverat, si estigués més calmat em banyaria. Més tard surto a fer un tomb. Darrera el refugi, uns metres més enllà hi ha un pont que creua el riu Cole-cole. Al costat del pont em trobo una parella. A l’altre costat surt el sender que arriba al refugi Anay. El segueixo una estona però cada vegada és més espès, i quinze minuts més tard dono la volta. Preparo el sopar. Després de menjar surto a la platja a fer fotografies.

Refugi Cole-cole

Els dos que m’he trobat abans estant muntant la tenda.

A la sorra em trobo una estrella de mar de color vermell-ataronjat. Sense buscar-lo, he trobat un logotip pel bloc.

Posta de sol a la platja de Cole-cole

14 de desembre

Al matí, abans de desmuntar

Al matí, quan estava a la platja fent fotos m’he trobat el guardaparque. El diu que passi pel refugi a registrar-me. Allà parlem una estona. Li dic que ahir el vaig estar buscant. Sí, és que em van avisar d’un altre lloc i havia d’acompanyar a una gent. Li volia preguntar què es podia fer per aquí. I a més no hi ha aigua als lavabos. Ahir me’n vaig haver d’anar a buscar aigua a un petit rierol que hi ha al final de la baixada i sense saber del cert si la podia agafar d’allà. Sempre estic per aquí, però és que ahir vaig haver de sortir. Ara miraré això de l’aigua, però com que no et vaig poder informar ni atendre’t, no cal que paguis (eren mil pesos) -em diu. El que no li dic és que per desembussar el w.c. potser haurà d’avisar als pompiers.

Me’n vaig de Cole-cole a les 10.45h. Pujo a un turó que hi ha la final de la platja, dalt del qual hi ha un mirador i baixo per darrera de la casa que vaig veure ahir, on viu la mare del guardaparque.

Des de dalt del turó

Al mapa que em van donar ahir a la comunitat de Chaique (de fet és una imatge aèria amb uns quants noms) he vist que hi ha un parell de ponts per travessar els rius, però en el camí d’anada queden mig amagats i no es veuen. Ara sí que els trobo i no m’he de descalçar.

Puente río Deñal

Després d’aquest pont ve el llarg tram de caminar per la sorra. Aquí em trobo un xaval americà que va cap a Cole-cole, i atenent a la seva pregunta, li explico una mica el que li falta per arribar-hi.

L’últim bus passa a les 17.30h, però arribo a remps per agafar el que surt a les quatre des del davant de l’entrada al parc.

Responses

  1. Molt guapa la foto pel logo del blog! Has tirat d’imaginació!


Deixa un comentari

Categories

