Enviat per: nizzamudin | 13/08/2011

Rurrenabaque

5 d’agost

Sortim a les 8.30 del matí. Anem fins a Los Puentes, per travessar el riu amb una barcassa. Als vaixells hi ha poca activitat.

Em sembla que avui els camions cisterna que porten el combustible tampoc podran arribar al riu. Veig el “Lolita”, el vaixell que m’havia de portar fins a Guayaramerín.

Al mapa es pot veure el trajecte pel riu, on queda Trinidad, i on està Rurrenabaque.

Mapa del departament del Beni

A San Ignacio de Moxos fem una aturada per dinar. La segona aturada és a San Borja. Allà baixa una dona i pugen quatre persones més; una parella gran, i una noia jove amb la seva filla d’un any i mig. Ens han dit d’anar algú més al davant, però el tio que anava de copilot diu que ni parlar-ne, que a ell li han dit a Trinidad que al davant només hi aniria una persona durant tot el trajecte. Al darrere n’hi van tres, i més al darrere és on anem més apretats, també som tres més la nena i és més estret. Les companyies de transport cometen aquests tipus d’abusos amb freqüència, només per fer més diners. Els importa una merda que els que viatgen són persones. El darrer tram, de Yucumo a Rurre es fa pesadíssim. La carretera, de terra, està pitjor perque estan fent obres. Confiava en arribar amb llum de dia, però no. Són gairebé les 19h quan arribem. Que sigui ja fosc no és un gran entrebanc perque aquest poble és petit. El primer allotjament on pregunto està ple. Vaig a un del costat, on trobo una habitació (molt bàsica) per 25 bolivianos (2,5 €). Al carrer hi ha força soroll. Potser demà em canvio. Dos dels belgues que vaig conèixer al trekking del circuito Illampu, l’Eric i el Pascal, estan aquí. Vaig fins al seu hotel però el recepcionista em diu que han sortit. Me’ls trobo pel carrer i anem a fer un beure. Ells marxen demà a fer un tour de quatre dies per la selva.

6 d’agost

Dia Nacional de Bolívia (Celebració de la Independència). Hi ha desfilada pels carrers.

Me’n vaig a esmorzar a una Pâtisserie Française, que em va recomanar l’australiana que vaig conèixer a Trinidad. Hi ha una bona varietat de croissants, i també tenen quiches, pizzetes i panets. La pastisseria la porta un francès, que fa les coses comme il faut. Elsa croissants estan boníssims; un de bacó i formatge i un de xocolata. Mmmmmmmm!

Al poble està ple d’agències de turisme. Però ja porto la feina feta. A La Paz, abans d’anar a Trinidad, vaig reservar dos tours; un de dos dies per la selva al Parque Nacional Madidi, i un de tres dies a les Pampas. Viatgers que m’havia creuat em van dir que sortia més barat contractar-los des de La Paz que des de Rurre. Tinc un voucher (el rebut de l’agència) obert, perquè no sabia quin dia arribaria aquí. Passo per l’agència, Fluvial Tours, per veure si demà mateix ja puc sortir en un dels dos. Li ensenyo el voucher al tio de l’agència i diu: “Ah! Tu eres el del voucher abierto”. Ja em té controlat i apuntat en una llibreta. Em diu que fins demà al matí no sabrà si vaig primer a la selva o a les Pampas, però que estigui allà a les 8.30.

Es veu que aquests últims dies ha plogut per aquí, però avui fa sol. Abans de dinar pujo fins a un turó on hi ha un mirador.

Rurrenabaque des del mirador

Per la tarda m’apropo fins al riu, que té l’aigua de color marró degut a les darreres pluges.

Nens pescant al riu Beni

Anuncis

Deixa un comentari

Categories

