Enviat per: nizzamudin | 06/08/2011

Le llamaban Trinidad

31 juliol – 5 agost

Per anar fins a Trinidad tinc dues opcions; la primera és l’autobús, que triga 24 hores. Només hi ha bus “directe” els divendres. També puc anar amb bus fins a San Borja i allà agafar-ne un altre. L’altra opció és l’avió, tres vegades més car, però deu vegades més ràpid. Aquest cop trio l’avió.

Trinidad és la capital del departament del Beni, té gairebé 90.000 habitants i està situada a 235 metres sobre el nivell del mar.

Escut del departamento del Beni

Després de molts dies d’estar a més de tres, quatre i cinc mil metres d’alçada, baixaré a una cota molt inferior. El vol, amb escala a Cochabamba, és amb la companyia TAM (Transporte Aéreo Militar). Arribo a Trinidad a les 10.30 am. El paisatge ha canviat completament, aquí tot és molt verd i molt pla. Es fa estrany caminar una bona estona sense pujar ni baixar. El que sorprenentment no ha canviat és la temperatura. Vaig vestit igual que anava a La Paz, no fa calor.

Plaza General José Ballivián

Catedral

Monument a la Batalla de Ingavi, a la plaça

He vingut fins aquí per agafar un vaixell de càrrega i anar pel río Mamoré cap al nord fins a Guayaramerín, al costat de la frontera amb el Brasil. He arribat en diumenge, gairebé tot està tancat, inclosa l’oficina de turisme. Per la tarda cau un bon xàfec i a la nit més pluja. El dilluns passo per l’oficina de turisme i després vaig fins a una comunitat anomenada Los Puentes (a uns 20 quilòmetres de Trinidad), on estan atracats els vaixells. Pregunto a varios. En un d’ells, de nom Lolita, em diuen que si demà dimarts no plou, possiblement carregaran dimecres per sortir dijous. Són 5-6 dies de travessía. Rondant per la zona veig a tres guiris que han vingut amb motos llogades, preguntant pel mateix. El dimarts torno al moll i parlo amb el capità del Lolita. Avui no carregaran perque els camions cisterna que porten el combustible no poden arribar on hi ha els vaixells, les darreres pluges han deixat la carretera (de terra) feta un fangar. Acordem un preu per la travessía (amb els àpats inclosos) i em donen un número de telèfon perque truqui demà al matí. Truco dimecres; negatiu. Truco dijous; negatiu. Em diuen que potser sortiran diumenge. Tinc temps, però ja n’estic tip d’esperar i estic avorrit. A més, aquí no hi ha molt a fer. El més interessant aquests dies ha estat conèixer a una australiana que fa nou mesos que viatja. Ha fet diversos voluntariats, un d’ells a les illes Galápagos (Equador). El dijous decideixo que divendres me’n vaig a Rurrenabaque i agafaré un taxi compartit que va més ràpid. A Trinidad he anat a un petit zoo on hi ha una anaconda de 9 metres, un tros de bitxo acollonant. El tenen, però, en unes condicions lamentables, amb molt poca aigua i, encara pitjor, molt bruta. També he visitat el museo ictícola, que està situat al campus universitari, als afores de la ciutat. Allà hi ha exemplars (morts) de diversos peixos que es troben als rius de la zona, alguns d’ells de gran tamany. Avui dijous és el primer dia que he vist el sol des de que vaig arribar aquí.

És el segon cop que agafo un vol intern des de l’inici del viatge, i les dues vegades s’ha frustrat el que anava a fer. La primera va ser quan vam anar a Copiapó (vol des de Santiago) per pujar el volcà Ojos del Salado (vegeu post aquí). Tot i això, va valer molt la pena el tour d’un dia al Parque Nacional Nevado Tres Cruces. I ara s’ha frustat la travessía pel Mamoré.

Per cert, que amb aquest nom de departament, no puc deixar de fer referència al gran Beni, personatge entranyable d’una telesèrie catalana. A mi no se m’acut ningú millor per representar al poble, i que sortís com a governador, per exemple. Beni for president! No sé si m’explico.

Deixa un comentari

Categories

