Enviat per: nizzamudin | 03/08/2011

Copacabana

21 de juliol

Ens trobem a l’hora acordada a la plaça. El conductor carrega les motxilles a la baca i sortim. El cel està molt ennuvolat, potser tindrem pluja. Vaig còmodament assegut al darrera de la furgo. Al primer tram del trajecte hi ha molts revolts, hem de pujar fins a l’altiplano. Allà fa sol. De lluny ja veiem el llac Titicaca, al qual ens anem acostant. A San Pablo de Tiquina hem de baixar de la furgo i creuar l’estret de Tiquina amb una barca. Els vehicles el creuen amb unes barcasses. Ja no pot faltar gaire. Arribem a Copacabana a les 10.15 am. El minibús ens deixa a la plaça 2 de febrero. Allà m’acomiado dels belgues (ells agafen un autobús cap a Puno (Perú), al migdia) i vaig a buscar allotjament. A l’hostal Sonia he trobat una habitació gran, amb llit de matrimoni i bany, neta i amb molta llum, per (regatejada inclosa) 35 bolivianos; uns 3,5€. L’hostal està situat en un lloc tranquil, a 10-15′ del llac i allunyat dels carrers més comercials i turístics. M’instal·lo i surto a explorar la ciutat. Malgrat ser un lloc molt turístic, la primera impressió és bona.

Basílica de Nuestra Señora de Copacabana

Per dinar vaig a un restaurant que em va recomanar la Dani. Com que estic al costat d’un llac no puc deixar passar l’oportunitat, aquesta és la meva; a menjar peixet! Demano truita “a la parrilla”, acompanyada amb una cervesa Paceña. La truita, boníssima. La cervesa, correcte.

Illa flotant al llac Titicaca

22 de juliol

Per esmorzar m’he fet un porridge amb l’avena que va sobrar del trekking al circuito Illampu. Sortint de l’hostal me’n vaig caminant fins a Horca del Inca. He de pujar per un camí empedrat. Originalment va ser un observatori astronòmic. En temps pre-inques, els natius van rebaixar la roca “in situ”, aconseguint dos brancals paral·lels. Entre ambdós brancals van col·locar set roques travesseres a mode de plataforma, de les quals, a l’arribada dels conqueridors espanyols ja només en quedava una. Aquests van confondre l’estructura amb una forca, i la van anomenar “Horca del Inca”. Aquest monument era un observatori astronòmic on es realitzava la cerimònia del solstici d’hivern.

Horca del Inca

Copacabana des de Horca del Inca

Baixo i vaig fins a “Asiento del Inca”. Abans d’arribar trobo una pedra amb un text explicatiu:

Baixo uns metres i trobo el recinte envoltat per una tanca. La segueixo i per un forat em colo dintre. Està molt deixat i no hi ha ningú.

Asiento del Inca: és un centre cerimonial que degut a les seves peces de pedra tallada en forma de seients ubicats un davant de l’altre, el van anomenar Tribunal del Inca. La més gran es diu Seient de l’Inca o Inti Kala.

Inti Kala

La tercera visita és al Baño del Inca. Això queda fora del poble, a uns trenta minuts caminant. Hi ha també un museu. Segons diu un rètol informatiu, el Baño del Inca podia haver sigut un balneari de descans o la zona on es purificaven amb les aigües per entrar a la huaca de Copacabana. Té una tina circular de pedra, amb un orifici de pedra d’on surt aigua, els desaigües i el sistema de canals.

La connexió a internet és cara a Copacabana (cinc vegades més que a La Paz) i lenta. Amb els últims posts del blog el que he fet és escriure’ls primer en paper, i quan estic davant de l’ordinata, teclejar ràpid. Amb això estalvio temps i calers.

Per la tarda deixo pendent una altra activitat, pujar al cerro Calvario per veure la posta de sol. Són més de les sis quan començo a pujar, i vaig passant per les 14 estacions del via crucis. A dalt hi ha bastanta gent.

Copacabana des del cerro Calvario

Deixa un comentari

Categories

