Enviat per: nizzamudin | 04/07/2011

The Death Road

23 de juny

A les 07.00 arribem a un garito del carrer Tarija (aquest és el punt de trobada) per esmorzar. Va inclòs en el tour, i ja hi pot anar. Tè, cafè, pa, melmelada, suc de fruita i una macedònia de pinya i raïm. Al cap de poc arriba una parella d’Holanda i més tard un brasileiro que no trobava el garito. A dos quarts de vuit ve el guia a buscar-nos i pugem a la furgoneta. De camí passem a recollir a un xaval anglès.

El grup de temeraris (*)

Amb la furgo anem fins a La Cumbre (4.730 m). Allà comença el descens. Quan arribem ja hi ha unes quantes furgos i penya amb les bicis. Ens vestim; pantalons, proteccions pels colzes i els genolls, armilla, casc i guants, i provem les bicis, per ajustar el seient, etc.

Ja estem preparats! (*)

El primer tram és carretera asfaltada, uns 21 km. Aquí no hi ha gaire pendent i és difícil agafar velocitat.

És un tros una mica avorrit. Em mantinc a la cua del grup.

Arribem a un checkpoint. Deixem les bicis i anem a pagar els 25 bolivianos per entrar a la vall. Fem un petit mos i carreguem les bicis a la baca de la furgo, per no fer els vuit quilòmetres de pujada que hi ha fins a l’inici real de la Death Road. Allà baixem i després d’unes petites indicacions del guia, comença la festa!

Ara sí que va en seriu! (*)

Durant tota la baixada el barranc queda a l’esquerra de la carretera. El primer sector és una mica delicat perquè la carretera és estreta. Arranco darrera el guia i cap avall. S’ha d’anar amb compte amb els revolts a la dreta, un excés de velocitat + la força centrípeta et poden fotre daltabaix.

El del mig sóc jo (*)

En una de les aturades m’assabento que el xaval do Brasil, que havia començat molt engrescat al tram d’asfalt, s’ha fotut un “galletu”. Es veu que el tio s’ha distret mirant el paisatge i s’ha empotrat contra el mur de roca del marge dret de la carretera. Si hagués sigut cap a l’altre cantó, se’n va a dinar amb Déu.

En una de les aturades (*)

De vegades vaig darrera del xaval anglès, aquest noi sap el que es fa i controla bastant. En un moment donat començo a riure veient-lo per darrera com bota, i començo a fer el mateix; quan hi ha algun sot aixeco la bici per botar. És la primera vegada que porto una bici full suspension. M’ho estic passant teta.

Posant per la foto. Les cames pengen al buit. (*)

Barranc de 90º (*)

En una altra aturada, aquesta al costat d’una mena de làpida, el guia ens diu que hi ha 18 morts oficials de ciclistes des de l’any 2003. L’última és recent, fa tres setmanes una noia japonesa se’n va anar barranc avall. Ens mengem un entrepà i seguim baixant. Al xaval brasileiro se li han fotut els ous per barretina des de l’hòstia i circula en posicions endarrerides.

Més avall parem per treure’ns roba, aquí ja fa calor i humitat. La vegetació és exuberant. El tram final és més senzill, fa menys pendent i la carretera és més ampla. Arribem a baix a les 12.30. En total han sigut uns 63 km. Se m’ha fet curt. Allà ens treiem la disfressa de “mountainbikerus” i celebrem l’èxit del descens amb una birra. Després anem a un restaurant a dinar. Abans fem una capbussada a la piscina del local.

Ha sigut una bona experiència. Al llarg de tot el descens hi havia un pati de collons, i les barreres de seguretat són gairebé inexistents. S’ha d’anar al lloru, portar una bona bici amb uns bons frens i no encegar-se.

Per tornar a La Paz pugem pel camí per on hem baixat amb bici. Ara sí, des de la furgo, puc contemplar el paisatge i me n’adono que alguns dels revolts, amb la timba que hi ha, fan posar els pèls de punta.

La furgo ens deixa a l’agència, on recollim la samarreta de regal i un Cd amb les fotos i uns videos del nostre descens.

(*) Totes les fotos d’aquest post són cortesía de ProDownhill.

Responses

1. […] activitat per a cremar adrenalina : la baixada amb bicicleta de la Death Road […]