Enviat per: nizzamudin | 30/05/2011

Santa Cruz

26 de maig

La ciutat de Santa Cruz de la Sierra va ser fundada pel capità espanyol Ñuflo de Chaves el 26 de febrer del 1561. El nom és en honor a la ciutat natal d’aquest capità a Extremadura. Actualment és la ciutat més gran i poblada de Bolívia, i està considerada la capital econòmica i industrial del país.

Des de l’alberg hi ha uns 20′ caminant fins al centre. Les primeres tasques a fer són canviar els 50.000 guaranís que em sobren, trobar una bugaderia per deixar una bossa de roba i treure pasta d’un caixer. Al voltant de la plaça principal (Plaza 24 de Septiembre) hi ha infinitat de cases de canvi. Pregunto a més de deu, i el millor canvi que trobo és de 13 bolivianos per cada 10.000 guaranís, més desfavorable que als xiringuitos de la frontera. Parlant de frontera, per entrar a Bolívia has d’estar vacunat contra la febre groga. Evidentment en un punt d’entrada al país tan solemne com aquell (vegeu l’últim post) ningú em va demanar res. Em vaig oblidar també de dir que amb l’últim bitllet de bus (de Filadelfia a Santa Cruz, però pagues el trajecte sencer des d’Asunción) se’m va desbaratar el pressupost en territori paraguaià. Al final m’ha sortit a uns 28€/dia. Més o menys el mateix que a l’Argentina, però Paraguai és un país més barat. Per cert que aquí estan amb els dòlars que no caguen.

Trobo una bugaderia a prop de la plaça, 1 quilo de roba són 10 bolivianos (1 euro). La bossa fa dos quilos. No la tindré fins demà a la tarda, això vol dir que durant un dia m’hauré de passejar per la ciutat amb els flamants pantalons vermells de trekking. Passo per l’oficina de turisme a veure si em donen un mapa de la ciutat millor que la fotocòpia que em van donar a l’alberg. En una agència de tours m’informo per anar al Parque Nacional Amboró. Ara mateix no hi ha cap grup format que surti els propers dies. Li deixo l’e-mail a la noia de l’agència perque m’avisi si se n’organitza un. Fer-ho sol resulta car. Dino en un restaurant vegetarià de bufet lliure, carregues el plat i el preu va per quilo. El menjar és molt bo.

Ja és fosc quan decideixo anar al mercat del Trompillo. Aquest és el que queda més aprop de l’alberg. Dins hi ha perruqueries, salons de bellesa, a una dona li estan fent la pedicura allà al mig, hi ha també les parades de fruita i verdura, etc…

27 de maig

El primer lloc on vull anar és el mercat de La Ramada.

Estàtua de Simón Bolívar

És un dels més grans de la ciutat. És tan gran que com més t’hi endinses més t’hi perds. Està més o menys organitzat per sectors; aparells electrònics (televisors, equips de música, etc…), fruita i verdura, roba, carnisseries, roba més elegant, joguines,…

Quan aconsegueixo sortir d’allà arribo el centre i pujo al campanar de la catedral.

La Plaza 24 de Septiembre des del campanar

Catedral de Santa Cruz

Al nord del casc antic hi ha el parque El Arenal. Allà, a dalt d’una caserna de policia veig la primera bandera boliviana des de que vaig entrar. Al Paraguai hi havia banderes per tot arreu (per la celebració del Bicentenario) i aquí m’ha costat trobar-ne una.

Bandera del Estado Plurinacional de Bolívia

Torno a dinar al mateix restaurant d’ahir (el vegetarià). De camí passo per la calle Beni, no sé si dedicada o no al gran Beni (el xurrero), un dels millors personatges que han aparegut a les sèries catalanes de TV, excèntric però d’una gran humanitat; no sé si m’explico.

M’espera una bona migdiada a l’alberg. Quan em llevo i em poso en marxa, molt atontat perque he dormit com un tronc, torno al centre a recollir la bossa de roba neta.

Anuncis

Deixa un comentari

Categories

