Enviat per: nizzamudin | 04/04/2011

Parque Nacional Talampaya

A les 06.30 em desperta l’alarma del mòvil. Mentre esmorzo conec l’Ángel, l’home que viu a la casa i que treballa de nit. Ha arribat a les 04.30. Ell m’explica què és el que val la pena del parc, doncs el coneix bé, era l’amo de l’antiga confiteria que hi havia a l’entrada del parc. A les 7.30 passen les furgonetes que recullen els guies que treballen al parc. Des de la casa camino uns 300 metres fins a l’encreuament amb la carretera. Allà ja hi ha dos tios que s’esperen. Als cinc minuts en passa una i pugem. A les vuit arribem. Hi ha dues opcions, fer un tour amb un minibus per dins del parc, fent unes aturades, que dura unes tres hores. O fer excursions a peu, que és el que m’interessa. Però per aquestes últimes hi ha d’haver més gent interessada i que et porti amb cotxe a tu i al guia fins a l’antiga entrada del parc (on hi havia la confiteria de l’Angel), que dista 13 quilòmetres. Això no ho tenen gaire ben muntat. Quan ja gairebé m’havia resignat a que hauria de fer el tour amb el minubus (eren més de les onze) ha vingut una noia francesa i una parella de jubilats alemanys amb ganes de caminar, i hem fet una excursió de dues hores i mitja. Hem anat a la Quebrada de Don Eduardo. No hi havia ningú i l’espera ha valgut la pena.

Guanaco

Camí de la Quebrada de Don Eduardo

Qui s’amaga darrera l’arbre?

El guia, l’Hugo, no parla anglès. La noia francesa parla molt bé el castellà perquè ha estudiat a València, i ella és la que comença traduint les explicacions del guia per als alemanys. Però per traduir del castellà a l’anglès, primer ha de passar pel francès, així que al cap d’una estona em demana si puc continuar traduint jo. Kein Problem! De vegades és complicat pels termes relacionats amb la geologia, com falla, enfonsament, xoc de plaques tectòniques, etc. i faig el que puc.

Les parets i les diferents formacions són de roca sedimentària, fàcilment desmoronable. Hi ha capes de sorra, argila i pedres, totes elles comprimides. En aquesta zona plou tan poc (una mitja de 150 mm l’any) que l’erosió és molt lenta. Tot això estava submergit a l’oceà fa molts milions d’anys.

El saxofonista

El saxofonista des de l’altre costat

El camell

Les catedrals gòtiques

Aquí es veu clarament la línia de falla

Per tornar a Pagancillo ens porta (a dos dels guies i a mi) una pickup dels guardaparques. La noia de la casa on estic allotjat, la Sole, em diu que no és segur que demà passi un autobús cap a Chilecito (que és on vull anar). En aquest poble no hi ha res, i  no em vull quedar un dia sencer aquí. Li pregunto si hi ha alguna combinació per anar (avui mateix) a Córdoba. Em diu que pel poble passa un bus a les 20.00 i un altre a les 21.00 cap a La Rioja. El seu marit, l’Ángel, em diu que és millor anar fins a Patquía, i allà agafar un bus fins a Córdoba, no cal anar a La Rioja. Fins a Patquía hi ha unes 3 hores. I l’últim bus que surt de La Rioja cap a Córdoba passa per Patquía a les 01.00 aproximadament. Millor agafar el bus de les vuit, per assegurar el tiro. A les 19.45 ja ho tinc tot apunt. Espero. Són les 20.00. Segueixo esperant. I esperant. I esperant. El bus de les 20.00 no ha passat. Em sembla que m’hauré de quedar aquí. Finalment a les 21.50 passa un bus. Ja era hora, COLLONS! Pregunto al “colectivero” si arribaré a temps per fer la connexió a Patquía per anar a Córdoba. Em diu que sí. Yu-hú!

A les 00.30 arribem a Patquía. Temps per comprar el bitllet i ja arriba el bus per Córdoba. Tot ha anat rodat!

Si tot va bé entre sis i set arribaré a la segona ciutat més gran del país.

Anuncis

Deixa un comentari

Categories

