Enviat per: nizzamudin | 26/03/2011

Ruinas de Quilmes

25 març

Els col·legues de la France han marxat cap a Salta. A les 11.00 agafo un bus de línia per anar a veure les ruïnes de Quilmes. El bus et deixa en un encreuament, i des d’allà hi ha cinc quilòmetres per pista. Faig dit i al cap de dos minuts i tres cotxes estic a la caixa d’una pickup, que va a tota velocitat. S’ha de pagar una entrada (5 pesos), però la noia que atura els cotxes i ven els tiquets no se n’adona (malgrat que el conductor li ha dit que hi ha un paio al darrera, que sóc jo), i passo sense pagar.

Aquest assentament indígena data de l’any 1.000 d.C. i hi vivien unes 5.000 persones. Els seus habitants van sobreviure a l’avanç de l’imperi Inca (cap a finals del 1.400), que no els va aniquilar sino integrar a la cultura incaica. Més endavant els espanyols els van assetjar, i van deportar els últims dos mil habitants a Buenos Aires.

M’hi estic una hora i mitja pujant fins a les atalaies que hi ha distribuïdes pel llom de la muntanya que s’alça al davant del poblat, i passo cap a l’altra banda per baixar fins al nucli de les ruïnes.

Al tornar cap a l’encreuament per agafar el bus de tornada a Cafayate (passa a les 16.00), amb un sol que crema, he de caminar una mica més (uns deu minuts) fins que un cotxe s’atura. Em deixa a la carretera i tinc més de mitja hora abans de que passi el bus. Busco una bona ombra per no quedar rostit.

Deixa un comentari

Categories

