Enviat per: nizzamudin | 13/03/2011

Cordillera de los Andes

L’expedició a Ojos del Salado s’ha avortat per problemes de logística. A Copiapó vam quedar amb guia que havíem contactat via e-mail i telèfon, i quan ens vam trobar no semblava entusiasmat a portar-nos, i tampoc ens oferia l’equipament que necessitàvem per l’ascensió. A més volia que ho féssim en 7 dies, quan l’hi havíem remarcat (por activa y por pasiva) que, tot i estar en bona forma física, necessitàvem fer una bona aclimatació.

Ja que estàvem per la zona, vam fer un tour d’1 dia (amb una pickup), anant fins al camp base de Ojos del Salado. En un dia vam passar dels 390 m sobre el nivell del mar als 4.600 m. No vaig notar els efectes del mal d’alçada, però per si de cas vaig mastegar unes fulles de coca, que ajuden a pal·liar el malestar (mal de cap, etc…) que provoca guanyar molta alçada en molt poc temps.

Els paisatges eren al.lucinants, els colors de les roques distribuits en franges, el colors de l’aigua de les “lagunas”, la silueta dels volcans i altres cims retallada sobre el fons del color blau del cel i el contrast amb el blanc de la neu,…

Ruinas de Puquios

Aturada als 3.000 metres per fer una pausa i un avituallament

Rètol a l’entrada del Parc

A la laguna Santa Rosa hi ha un refugi, la concessió del qual l’ha adquirit fa poc temps el nostre guia d’avui, el senyor Ercio Mettifogo. Vol invertir diners en aquesta zona, amb una zona d’acampada, millorar el refugi, fer unes cabanes, i un mirador.

Laguna Santa Rosa (3.700 m). Al fons el Nevado Tres Cruces.

Vicuñas a la laguna Santa Rosa

Flamencs (laguna Santa Rosa)

Volcán Solo (6.205 m)

En el camí cap a la laguna Verde, per fi podem veure el que era el nostre objectiu (i el motiu pel qual vam anar a Copiapó), el segon cim més alt de l’Amèrica del Sud, menys de 70 m més baix que l’Aconcagua:

Ojos del Salado (6.893 m)

Laguna Verde (4.245 m)

Laguna Verde. Al fons el volcà San Francisco (6.018 m)

Al baixar a laguna Verde veiem les tendes de la gent que està intentant pujar a Ojos del Salado. Aquest és una mena de camp base. Fa més de deu dies que ningú ha fet cim perquè a dalt hi ha molta neu i ha fet també mal temps. Aquí hi ha unes termes, on fem un banyet per descansar, mentre gaudim d’unes vistes fantàstiques.

Termas a Laguna Verde

La radiació és molt alta. La Dani ha agafat un cop de calor i s’ha fos. El llarg camí de baixada s’ha convertit en un suplici per ella, i no teníem sals minerals perque el seu cos reaccionés. Beure aigua no li servia per res.

Arribem a Copiapó abans de les 21.00. Han sigut dotze hores d’excursió per un dels llocs més bonics que he vist mai. L’Ojos del Salado el teníem a tocar. Tant a prop, i tan lluny…

Responses

1. […] dia per a recordar : al Parque Nacional Nevado Tres Cruces […]

2. […] ser quan vam anar a Copiapó (vol des de Santiago) per pujar el volcà Ojos del Salado (vegeu post aquí). Tot i això, va valer molt la pena el tour d’un dia al Parque Nacional Nevado Tres Cruces. […]

3. Excel·lents aquestes imatges! És la càmera o el fotògraf? jeje Realment em crec això que és un dels llocs més bonics que has vist mai… i això que n’has vist! Quan tingui temps faré una crònica al teu estil del meu mini-viatge a Irlanda! Cuida’t Alexis!!