Enviat per: nizzamudin | 08/03/2011

Valle de Cochamó

Aquesta remota vall, encara inèdita a les guies de viatge, s’està donant a conèixer a poc a poc, i és un paradís per als escaladors, amb unes parets de granit espectaculars. Diuen que és forca semblant a Yosemite. S’hi accedeix des del poble de Cochamó (poble pesquer), per una pista de 15 quilòmetres que et deixa on comença el sender.

Day 1 – (12km 3h 15m)

Acampem al campamento La Junta, dit així perque aquí és on s’uneixen dos rius, el río Cochamó i el río Arco Iris. El camí és en lleugera pujada, i passes per trams estrets amb paret a costat i costat. En condicions normals és una zona molt humida i hi ha molt fang, i el pas dels cavalls ha anat donant profunditat al sender. Fa dies que no plou i trobem el camí bastant sec, la qual cosa ens permet avancar sense gaires entrebancs.

Para muestra un botón (*)

Day 2 – (+ 1.300m, 8h) 2n Mirador Arco Iris

Ens apropem primer al refugio Cochamó, per informar-nos de quines excursions es poden fer des d’aquí. Per arribar-hi s’ha de travessar el riu en una cistella suspesa amb cordes.

Fiuuuuuuuuuuuuuuuuuuu (*)

Refugio Cochamó

Intentarem pujar al cerro Arco Iris. Pel camí hi ha uns trams equipats amb cordes. No hi ha cap tram pla, tot és pujada per dins del bosc. Quan surts del bosc arribes a un primer mirador, un bon lloc per fer un descans.

La Dani arribant al primer mirador

Des del 1r mirador

A partir d’aquí no hi ha sender, s’han de seguir les fites fins a dalt per un terreny de pedres, roques i lloses. Arribem al que sembla un cim, però en realitat és el 2n mirador. Des d’aquí veus el mar, tens vistes al volcán Osorno,…

Al 2n mirador (al darrera, al centre, el volcán Osorno)

Aquest és el cim del cerro Arco Iris

Com que ja hem pujat prou, i a més per pujar al cim no hi ha fites, ho deixem aquí.

Al fons (dreta) el volcán Osorno

Ens espera un llarg camí de baixada.

Negociant un tram equipat amb cordes (*)

Quan tornem al campamento La Junta el cel ja està ple de núvols. Anuncien pluges per aquesta nit i demà.

Day 3 – Campamento La Junta

Ha començat a ploure cap allà les 04.00 i no ha parat fins dos quarts de dotze del matí. Ha quedat tot empapat i ple de tolls. La tenda ha aguantat força bé. Al campament hi ha una caseta (“El Fogón”) per cuinar i fer foc. Allà ens trobem amb altres col.legues i fem petar la xerrada.

El Fogón. Ha parat de ploure.

El cel sembla que s’estigui obrint, però està tot tan xop que no convida a moure’s. Avui serà un dia de relax.

Campamento La Junta

Cerro Trinidad (des del campament)

Day 4 – Campamento La Junta – Cochamó

Tornada a Cochamó, per agafar el bus fins a Puerto Varas. On acaba el sender i comença la pista compartim un taxi amb una parella xilena fins al poble. El bus no passa fins a les 16.30 o les 17.00.

Mar i muntanya (des del poble de Cochamó)

Somethings I learned in this trek:

-How important are the zip bags to organize your stuff inside the backpack; they are not noisy, you can see what is inside (and don’t need to open like with the supermarket plastic bags), etc. My hiking partner is opening my eyes slowly in some aspects.

-There aren’t snakes in this mountains (neither in the other areas where I hiked before in Patagonia; around Ushuaia, Torres del Paine, El Chaltén, Los Alerces,…) which is hard to understand, as wild as some of these areas are, with water everywhere. Totally the opposite than in North America, where there are some very poisonous snakes; like that one with yellow, red and black alternating rings. Depending of the sequence of the colours, this snake is poisonous or is not. How to know that? There is a sentence very easy to memorize:

Red and yellow kills the fellow.

Red and black friends of Jack.