Enviat per: nizzamudin | 24/12/2010

Tolhuin

El nom d’aquesta localitat prové del mot Tol-wen, que en llengua selk’nam vol dir cor. Els selknam, més coneguts com a Onas, eren un poble indígena americà, avui extingit.

El poble de Tolhuin és l’única població que hi ha entre Rio Grande i Ushuaia. A 2,5 km del poble trobem el llac Fagnano (o llac Khami en llengua selk’nam), la major part del qual està en territori argentí.

La primera visita al llac va estar acompanyada pel vent i, més que un llac semblava un mar on es podia practicar el surf.

El dia següent, amb el cel tapat però amb menys vent, excursió a la Reserva Laguna Negra (al costat del llac). Caminada per dins del bosc, cap turista.

Torbera

Només vaig trobar a una parella de guàrdies forestals, que estaven fent tasques de manteniment del sender. Em van explicar que la lenga (roure de Tierra del Fuego o roure blanc) és un arbre que té les arrels molt superficials i entre això i el fort vent que bufa en aquesta zona fa que caiguin molt arbres. A més hi ha un fong que els ataca i els podreix per dins. Els animals que es poden veure per aquí són guanacs, castors (vaig veure un parell de dics fets per aquests animals) i guineus, a més de vàries aus. Ja de tornada i quasi sortint del bosc vaig veure una guineu grisa.

Per l’habitació amb lliteres a les dependències del forn van passar una parella de ciclistes de Nova Zelanda, dos francesos (també amb bicicleta) i una parella del Brasil amb moto. Amb aquests últims ens vam fer una foto que m’han d’enviar. Així que la tingui l’afegiré a aquest post. El noi brasileiro em va recordar (per la forma de parlar) a un personatge que vaig conèixer en una granja a Auroville (sud de l’Índia).

Anuncis

Deixa un comentari

Categories

