Enviat per: nizzamudin | 19/12/2010

Comodoro Rivadavia

Aquesta ciutat, situada gairebé a la frontera entre les provincies de Chubut i Santa Cruz, és coneguda com la capital nacional del petroli. La història d’aquest emplaçament va girar 180º quan l’any 1907, uns treballadors que buscaven aigua van trobar el preuat or negre. Avui és el centre neuràlgic de la indústria petrolífera argentina. En general tot és més car que a d’altres llocs, els preus es fixen d’acord als sous de la gent que treballa en qualsevol feina relacionada amb el petroli, que són elevats. Vaig trobar allotjament en un “Hospedaje Turístico y Familiar” molt senzill però correcte. Aquest és el rètol que hi havia a l’habitació:

Caleta Córdova és un barri situat a 18 quilòmetres del centre de Comodoro, on hi viuen bàsicament pescadors i en general les vivendes són molt humils. Té un moll per als vaixells que es dediquen a la pesca costanera.

Vaig pujar al Cerro Chenque (212 m), des d’on es veu el centre de Comodoro, el port, la costa sud del Golfo de San Jorge i alguns barris perifèrics. Vaig entortolligar les cames a un pal de ferro que hi havia per què el vent no em fotés de cap a mar i vaig grabar un petit video que no puc penjar.

Vaig baixar pel dret, fart del vent, i en cinc minuts ja era al carrer des d’on vaig fer aquesta foto:

Cerro Chenque

Abans de marxar, visita al Museo Nacional del Petróleo. Arribo i em trobo aquest rètol a la porta:

Mentre treia la càmera per fer la foto, i ja resignat a tornar, una senyora que treballava allà em va obrir la porta i vaig poder fer una semi-visita. Tenia a tots els guies malalts i estaven en quadre.

Responses

  1. 212 metres… això comença a semblar-se a les excursions de “chicha i nabo” que fas amb els teus “amics de la flora i la fauna” 😉

    • Ha, ha, ha,….. molt bona, Sílvia! Em va costar pujar, no et pensis. El vent em frenava.
      Espero que ben aviat pugui fer alguna sortida/trekking/ascensió amb més solera i no pujar a cerros de pa sucat amb oli.
      Petonets.


Deixa un comentari

Categories

