Enviat per: nizzamudin | 24/11/2010

Una gran ciutat

Aquest any 2010 es celebra el bicentenari de la ciutat de Buenos Aires.

En aquesta cosmopolita metròpoli es barregen barris moderns i tradicionals, on tens la sensació de no haver sortit d’Europa, amb zones més degradades.

Obelisco

Plaza de Mayo (des de la Casa Rosada)

Vaig visitar la Casa Rosada i el despatx de la presidenta Cristina Fernández de Kirchner.

Plaza de Mayo

Suport o rebuig?

Puerto Madero és el barri més modern de la ciutat, on hi ha edificis d’oficines i d’apartaments de luxe, i restaurants. Els iots que es veuen amarrats deuen ser dels que viuen en aquesta zona.

Puerto Madero

Puerto Madero

San Telmo és un barri amb encant, carrers estrets amb llambordes i alguns edificis colonials. És una de les zones que més m’ha agradat.

Plaza Dorrego (San Telmo)

Recoleta és on es concentra la classe alta dels “porteños”, amb amples avingudes i extensos parcs i zones verdes. El cementiri de Recoleta és conegut per que hi ha enterrada, entre altres, Eva Perón.

Cementerio de La Recoleta

Tomba d’Eva Perón

Jardí japonès

El barri de la Boca és eminentment obrer i és considerat també un barri marginal. Una de les característiques més rellevants és que els edificis tenen les façanes fetes amb xapa metàl.lica pintada de colors, perque els habitants aprofitaven les restes dels pots de pintura amb que pintaven els vaixells per decorar les façanes. Conegut també per l’equip de futbol Boca Juniors, d’on va sortir Diego Armando Maradona.

Lucía, t’ho tenies molt calladet això, eh?

No he pogut adjuntar més fotos de La Boca per problemes logístics.

La Bombonera (la cancha de Boca)

Us adjunto dues perles del figura. La primera només es pot definir amb dues paraules, com va dir el narrador Víctor Hugo Morales (que per cert és d’Uruguai): “Barrilete Cósmico”.

La segona és del personatge vingut a menys, polèmic i que provoca la divisió entre els mateixos argentins.

Anuncis

Responses

  1. […] capital : Buenos Aires […]

    • Hola Marc i Raquel! Disculpeu que no us hagi contestat abans però estava fent la travessa integral dels Pirineus, a peu, seguint el GR-11 i vaig tornar el divendres passat. He entrat al vostre blog per deixar-vos un missatge allà però no he trobat la manera de fer-ho així que us responc des del meu.
      Jo vaig anar a la Laguna 69 des de Huaraz. Heu d’anar al “paradero” de combis (furgonetes) que van a Yungay. L’agafeu i baixeu a Caraz i agafeu una altra combi fins a Cebollapampa, de fet et deixa en un revolt, baixes fins a una esplanada (es pot acampar) i des d’allà comences l’excursió. Si llegiu l’entrada del blog d’aquesta excursió allà ho explico. Per tornar des d’allà a Huaraz, el que em va passar a mi és que al revolt on et deixa/s’agafa la combi, em vaig trobar l’amo del hostel on estava allotjat, que hi ha dies que organitza la sortida a la laguna 69, i vaig tornar fins a Huaraz amb ells i amb el grup que havia portat, i em va costar el mateix que si hagués agafat una combi fins a Caraz i una altra de Caraz a Huaraz. El preu = 20 soles (només anada).
      He llegit que esteu a Bolívia, i això em fa pensar que ja heu passat pel Perú, però potser no és així. Qualsevol informació que necessiteu m’ho feu saber. A Bolívia hi vaig estar 3 mesos.
      Una abraçada i que continueu gaudint del viatge,

      Alexis

  2. Gran primer reportatge gràfic!! Escombrant una mica cap a casa, faré dos apunts:

    – el primer, que la plaza de mayo és espectacular! Tant per les dues fotos que has fet, com pel que representa per part del poble argentí.

    – el segon, crec que quan s’està en qualsevol ciutat, hi ha d’haver una visita obligada a l’estadi(s) de futbol, això sí que és pur art… i més si l’estadi és la Bombonera i és on juga Boca!! D’aquí hi han nascut dos grans: el Diego i el Titán Palermo!!!

    I ara res, a gaudir dels charrúas!!


Deixa un comentari

Categories

